1 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Street legal racing как собрать двигатель v10

Street Legal Racing: Redline 2.2.1 MWM by Jack V2 pre-release 3 | PC Repack от R.G. ReCoding

Год выпуска >> 2003 (Сборка 2012 года)
Жанр >> Автосимулятор
Разработчик >> Invictus Games
Издатель >> Activision Value
Тип издания >> RePack
Язык интерфейса >> Английский
Язык озвучки >>Английский
Лекарство >> Не требуется

Системные требования:
Операционная система > Windows® XP | Microsoft® Windows® Vista | Windows® 7
Процессор > Intel® Dual Core или AMD® Athlon™ 64 X2
Оперативная память > 2 GB
Место на жестком диске > 6 GB
Звуковое устройство > EAX-совместимая звуковая карта
Видеокарта > 512 MB RAM

Описание:
Основное отличие этой сборки от большинства остальных, это то что во всех модах входящих в неё были отредактированы и исправлены скрипты для безконфликтной работы друг с другом, в то время как в остальных они просто накиданы кучей. Это второй вариант сборки, основное отличие в том что она основанна на другой версии SLRR 2.2.1 MWM.
В pre-release 3 в игру было внесено еще больше изменений, и играть в неё будет еще интересней, более сильные соперники на качественно собранных машинах, варианты ставок как на деньги так и на машину, хорошие саундтреки, много вариантов тюнинга от переборки двигателя до установки мигалок на крышу, все что нужно для постройки уникальной машины.

Особенности RePackа:
Ничего не вырезано | Не перекодировано
Для установки требуется свободного: RAM 256 МБ, места на HDD 6 ГБ ;
Примерное время установки на HDD 13 мин ;
RePack by R.G. ReCoding

Особенности сборки:
Из игры были удалены стандартные машины (они не продаются у дилеров, они не участвуют в гонках, их кузова удалены из каталога)
Изменен каталог запчастей (добавлена совместимость со старым)
Из каталогов удалены стандартные диски
Из игры удалены стандартные аккумуляторы
Из игры удалены стандартные рули
Из игры удалены стандартные сиденья
Из игры удалены стандартные мафлера
Из игры удалены балоны с n2o, вместо них добавлены новые (у всех машин исправлено положение)
Удалено вступительное видео
Удалено видео в меню (вместо него изображение)
В игре заменены стандартные двигатели от I4 до V10
В игру добавлены новые двигатели
В игре новые 45 машин (список ниже)
В игре исправлена комплектация машин
В игру добавлен скрип перемещения деталей (не выходя из гаража)
Выхлопные трубы перемещены в раздел stock parts
В игре заменена стандартная подвеска
В игре заменены стандартные тормоза на разборные с красящимеся суппортами
В игру добавлена полностью регулируемая подвеска
В игру добавлены диски с функцией регулирования положения
В игре исправлено отображение дисков в каталоге
В игру добавлены шины разных размеров
В игру также добавлены новые спойлера, муфлера, каркасы, ковши, багажники, аккумуляторы, спортивные сиденья
Стало доступным включение теней без краха игры
Изменено положение камеры над машиной во время езды
В игре заменены элементы геймплея
В игре заменена стандартная палитра цветов
В игре заменена стандартная музыка
В игре заменен скрипт дилера ( с игрой идут 6 ( к игре прилагаются другие варианты ) )
В игре увеличена вместимость панели для деталей
В игре заменена большая часть оформления
В игре появилась возможность добавлять треки ( по директории mapsAddon_Maps )
Добавлен ENBSeries by Doter99 ( В папку Бонус ( чтобы включить его, нажмите shift+insert ) )

ВНИМАНИЕ ! Прочитать перед запуском игры !
Если при запуске возникает ошибка hw 3d device FAILED нужно удалить файл «options» в папке savegame
Если игра после запуска сразу пропала и при повторном запуске пишет Error:Already running это значит что она запущена но свернулась, такое бывает если играть на новых виндовсах в фуллскрин режиме, что б опять запустить игру нужно запустить диспетчер задач windows ( Ctrl+Alt+Delet ) и в процессах завершить процесс игры.
Если при езде в город игра подтормажует выставте дальность прорисовки в районе 200 метров, этого хватит для езды и игра будет работать лучше
В игре есть одно опасное место с которым пока не чего сделать не удалось, подъемник в гараже работает раз через раз, так что пользоватся им не советую, возможен крах игры !
В папке с игрой есть фаил MWM_Resolution_Changer с его помощью можно выбрать любое расширение экрана недоспутное в игре
Так же не плохо выключать антивирус, он может сильно влиять на быстродействие
Те кто не любит синий цвет могут найти их в папке бонус

Список доступных машин:
1. Acura integra Type-R
2. Audi S4
3. BMW E34
4. BMW E36
5. Chevrolet C10 1966
6. Chevrolet Colorado
7. Chevrolet Impala 1958
8. Chevrolet Impala 1959
9. Chevrolet Silverado
10. Chevrolet Trailblazer
11. Chrysler PT Cruiser
12. Doge Challenger 1970
13. Dodge Charger 1969
14. Dodge Viper GTS
15. Ford Escort
16. Ford Mustang Fastback 1967
17. Honda CRX
18. Honda EP3
19. Lada 2105-07
20. Lada 2170
21. Mazda MX5
22. Mazda RX7
23. Mazda RX8
24. Mitsubishi 3000GT
25. Mitsubishi Eclipse GSX
26. Mitsubishi Evolution VIII
27. Nissan Skyline R32
28. Nissan Skyline R33
29. Nissan Skyline R34
30. Nissan Skyline V35
31. Nissan S14
32. Nissan S15
33. Nissan Z32
34. Nissan Z33
35. Opel Ascona
36. Plymouth Duster70
37. SAAB 9-3
38. Subaru Impreza GDB
39. Toyota AE86
40. Toyota Altezza XE10
41. Toyota Celica zzt23
42. Toyota Supra JZA80
43. Toyota Supra MK3
44. Volkswagen New Beetle
45. Volkswagen Golf V

Tech talk: Making the Audi R8 V10 engine fast and robust

We’re publishing a “Tech Talk” series to share more about the people and technology behind our cars – who and what make an Audi an Audi. We hope you enjoy the series! To see all «Tech Talk» articles, click here.

At its 8,700 rpm limit, each one of the pistons found in the 10-cylinder Audi R8 engine is traveling approximately 88.3 feet every second. Putting it another way, adding up all 10 cylinders’ worth of work, the engine’s pistons can cover more than 600 miles per hour.

That’s about as fast as your standard domestic commercial aircraft. Each piston outpaces those found in today’s Formula One cars.

Читать еще:  Флажек двигателя что это такое

The 90° Audi 5.2-liter V10 Fuel Stratified Injection (FSI®) engine was born from the necessity that its performance exceeded the lofty expectations of a supercar customer with every drive while still providing the refinement and smoothness of an Audi. Its FSI® system was honed through development in Audi’s original Le Mans endurance racecars.

The R8 V10 engine is assembled in Győr, Hungary, Audi’s largest engine plant. In 2019, the plant produced approximately 1.97 million engines and electric motors for vehicles sold around the world, ranging from mass-produced 86-horsepower engines for overseas models to the 640-horsepower version of the 5.2-liter V10, tuned for different applications such as GT2 racecars.

Compared with a V8 engine of similar size, the V10 has smaller, lighter pistons, allowing it to rev more freely. Compared with a V12, it has fewer moving parts, reducing complexity and internal friction. That, as noted below in the “Motorsports” section, is of utmost importance to the hundreds of R8 racecar customers around the world.

In U.S. tune, the current, street-legal R8 V10 Performance is able to make 602 horsepower at 8,100 rpm and 413 lb-ft of torque at a 6,700 rpm. That speed and the firing pattern of the cylinders – 1 – 6 – 5 – 10 – 2 – 7 – 3 – 8 – 4 – 9 – give the Audi R8 a hissing tenor exhaust note that builds to a crescendo. Where in turbocharged engines, a turbocharger can act as a sound muffler in the engine, the naturally aspirated 5.2-liter FSI® V10 wails, with its exhaust baffles opening at higher rpm for full effect. The fact that the engine sits behind the driver and passenger further complements aural appeal.

The 5.2-liter FSI® V10 engine went into production in 2009, initially making 525 horsepower and serving as a higher engine option for the R8. Like the entry 4.2-liter V8 engine at the time, which made 420 horsepower, it was developed by what is now Audi Sport GmbH, the performance sub-brand of Audi, borrowing learnings from Audi’s Le Mans endurance racing efforts, including the design of the FSI® direct fuel-injection system.

Like the V8 of the era, the basis of the V10 engine could be found in other vehicles, such as the Audi S6 and S8 sedans. Unlike its sedan counterparts, however, the V10 in the R8 had a different engine crank, designed for a lighter-weight, freer-revving engine and adopted dry-sump oil lubrication, which eliminated the need for a traditional oil pan. In its place, the R8 had and continues to have a baffle plate below the engine that collects outgoing oil and serves as a reservoir for cycling oil through the engine. The oil pump module consists of a suction and feed pump for filling the oil reservoir and a suction and pressure pump for supplying oil to the engine.

This allowed engineers to mount the engine lower, which decreases the center of gravity of the vehicle. It also allows the engine to withstand higher lateral forces, as the oil pump will never be starved from cornering too aggressively. An oil cooler is run from the left-side air intake blade to keep the engine running cooler.

The dry-sump lubrication system is identical from the road-going R8 to the R8 LMS GT3 racecar, which can see much higher G-forces on tracks like Daytona and the Nürburgring due to extreme banking, slick tires and aerodynamic changes increasing downforce.

Extensively re-engineered from the first to the second generation, the current R8 V10 performance engine still retains 40 valves (two intake and two exhaust valves per cylinder), but its springs and the roller-type rocker arms are now made of ultralight and ultra-high-strength titanium, versus steel alloys in previous applications, among other modifications.

The fuel supply is a dual-injection system in the road-going R8 (which is not needed in the GT3 racecar). The lower partial-load range, only injection into the intake manifold (MPI) takes place. In the intermediate load range, intake manifold and direct injection (FSI) share the work in equal parts, and in full-load operation, the FSI® system takes on roughly 85% of the work.

The latest V10 also features cylinder on demand (COD) technology, which also contributes to the engine’s efficiency. Under low to intermediate load conditions – when one of the four upper gears is engaged – it shuts down the cylinders of one bank by deactivating their injection and ignition processes. The driver does not notice the transition; at stronger acceleration the cylinder bank is activated again immediately.

Motorsports

There’s plenty more to the Audi R8 5.2-liter FSI® V10 engine, from metallurgy to ignition timing to naturally aspirated versus turbocharging advantages and disadvantages and where the future remains in each. That would take a book’s worth of space and an engineer.

This section is to explain why the Audi R8 exists: to thrill.

The R8 has gained favor with enthusiasts for its everyday usability while still offering high levels of performance. The racecar versions are the same formula, only elevated, solidifying its stellar reputation for performance and reliability.

The Audi R8 racecars share more than 50% of their parts content with the road-going models (60% comparing the GT4 to the road car), including their Audi Space Frames and V10 engines. The only structural difference between the road car and racecar is a mounting point on the frame for hydraulic lift struts to simplify pit stops.

All versions of the R8 are built on the same line at Böllinger Höfe, near Neckarsulm, Germany, where they will be assembled alongside the upcoming e-tron GT electric performance car. Approximately 15 Audi R8 supercars are built per day, with more than 33,000 sold throughout the world since the supercar’s 2005 inception.

From the first Audi R8 LMS to the current GT2, GT3 and GT4 versions, reliability has proven key to their success. In many of the racecar R8 models, the V10 is recommended for servicing every 10,000 km (6,213 miles) and a complete rebuild every 20,000 km (12,427 miles), which is among the higher service intervals of any purpose-built racecar. That means an R8 LMS could run the 24 Hours of Daytona four and a half times before needing a rebuild. When time is money and teams often rush preparations from one race to the next, that reliability makes all the difference.

Читать еще:  Вентиляторы работают а двигатель перегревается

With more than 250 customer racing R8 LMS GT3 racetrack cars made in addition to GT2 and GT4 vehicles—all with V10 engines—they’ve laid claim to five overall wins at the Nürburgring 24, four overall wins at Spa and class wins at Daytona, the Bathurst 12 Hours, Macau and many other famed tracks throughout the world. From its first race through April 2020, globally, racers in the R8 LMS GT3 have achieved 75 driver championships, 13 overall wins in 24-hour races and numerous other podium finishes.

With that level of attention paid toward success, all customers win—whether buying an R8 for the racetrack or the road.

Отличный симулятор автомеханика с различными режимами игры.

Начнём с предыстории:

С серией Street legal racing redline знаком ещё с юности. Ещё в 2002 году играл в компьютерном клубе в первую часть с названием street legal. Для меня, человека полностью не разбирающегося в автомобилях , игра была очень сложной и не понятной. Собрать автомобиль с нуля было очень сложно т.к. игра была лицензионная, без перевода. Хоть з/ч в каталоге разбросаны по полочкам, но у каждого двигателя были свои особенности. Один не поедет без той детали, другой без другой. Хорошо программисты в компьютерном клубе смогли hex редактором взломать игру на деньги. Так и приходилось скупать все з/ч с каталога и ставить их методом тыка.

Достоинства Street legal это полный тюнинг автомобиля и различные примочки для двигателя такие как: турбокомпрессор, механический нагнетатель, блок управления двигателем и т. П. Типы двигателя были: i4, v6, v8, v10. Единственное что не нравилось у всех двигателей был один и тот же звук работы.

Режим только один: «Рыбалка» т.е. подъезжаешь к гонщику, сигналишь, договариваешься о ставке и дистанции, и гоняешься. Гонщиков нужно искать самому катаясь по городу. Может были и другие режимы, но я о них, видимо, не знаю.

Так же в игре есть тестовый трек, на котором можно проверить свой автомобиль, а так же замерить скорость на участках.

Автомобилей в игре 16: Axis i4, Badge v8, Codrac i4, Coyot i4, Furrano v10, Kurumma v6, Naxas v10, Ninja i4, Remo i4, ST9 i4, Stallion v6, Sunset i4, Teg i4, Whisper v8, Yotta v6, Zed i4

Street legal racing redline это вторая часть серии Street legal. Ко мне она попала в 2005 году на пиратском диске версия 2.0.3 с поддержкой русского языка. В отличии от первой части игры здесь уже более качественная детализация з/ч и деталей.
Достоинство её: Более качественная детализация з/ч. Типы двигателей i4, i6, v8. Тюнинг и детальная настройка автомобиля.

В игре 3 режима: «Рыбалка», ночные уличные гонки, гонка чемпионов.

Автомобилей в игре 9 (не считая комплектаций): eintvagen i4, baiern i6, duhen i4, emer i6, haulers v8, ishima i4, mc v8, shimutsibu i4, и призовой автомобиль prime v8.

В патче 2.2.1 в игру добавили дополнительные трассы, можно было их выбрать в меню.

В патче 2.3.0 в игру добавили новые двигатели v6, v10, v12, v16 и автомобиль furrano из SL1, который стал призовым автомобилем вместо prime. Появилась возможность покупки кузовов автомобилей.

В версии 2.2.1mwm ещё добавили возможность покупать как кузов автомобиля, так и автомобиль полностью.

Про сборки и различные моды к этой игре писать ничего не буду.

Патч 2.3.1 разрабатывался с 2005 года в игру было внесено множество изменений, в т. Ч. исправление ошибок предыдущих версий.

Игру можно уже приобрести в стиме по акции за 199 руб. Патч полностью готов и находится на финальной стадии debug так что игра ещё не совсем стабильна и возможны вылеты из игры.

Об изменениях. В игру добавлено 16 автомобилей из street legal. Улучшен каталог, теперь детали к двигателям искать гораздо проще. Кроме основных режимов игры появились кубковые соревнования, в которых можно принять участие в дерби, дрифте, кольцевых гонках, погони от полиции. Так же купив полицейскую сирену можно ловить гонщиков. Теперь в игре 3 разных призовых автомобилей в гонке чемпионов вместо одного.

Как вывод скажу, что это всё та же старая, добрая SLRR, но доработанная и улучшенная. Словами всё описать не получится. Если вы истинный фанат серии street legal, то вы найдёте 199 руб., чтобы купить эту замечательную игру и тем самым поддержать проект.

P.S.: Те кто ищут хорошую графику, можете смело проходить мимо т.к. графика на уровне 2003 года.

P.P.S.: В стиме часто действуют скидки, например сейчас вы можете купить эту игру за 169 руб.

Я покупал бета тест с премиальным ключом за 750 руб. Потраченных денег совсем не жалею.

Sweet sixteen: the story of the BRM V16 and its comeback

Somewhere in Lincolnshire, the world’s most outrageous F1 engine is being brought back from the dead

The terrible temptation of the ageing Formula One fan is to opine that motor racing isn’t as exciting as it used to be. This is rubbish. But one thing that is categorically true is that contemporary F1 cars don’t sound as good as their predecessors. Today’s hybrid engines are weedy compared with the normally aspirated V8s that they replaced, which in turn weren’t as sonorous as a Nineties V10 pulling 17,500rpm, never mind the V12s that came before them, yada yada yada.

Yet all must kneel before the mighty BRM Type 15 V16, a post-war monster consisting of 36,000 separate parts that makes a sound like gathering thunder on a day when said thunder is dealing with a particularly nasty hangover and has just stubbed a toe on the door frame. It’s well worth a Google, except that no computer speaker can handle the vast complexity of the sound this thing makes.

Читать еще:  Что звенит в двигателе скутера

Photography: Huckleberry Mountain

In fact, everything about the first BRM is complex. Even Einstein would have had trouble figuring out the physics of this engine. Here’s the key fact: largely indebted to the British aviation industry, and despite having 16 cylinders, the inaugural BRM engine displaced just 1,490cc and produced 600bhp at almost 12,000rpm. This was in 1950. It would be another 30-plus years before an F1 engine would match that.

On which basis, you may wonder why the BRM hasn’t been awarded a particularly grand seat in the pantheon of the greats. In a word, reliability. The V16 may have been technically mesmerising, but it was also fearsomely complicated. As indeed is the story of how it came about in the first place.

“Did the engine actually get to 600bhp? Did Fangio reach 200mph in it?” Simon Owen, grandson of BRM’s main man Sir Alfred Owen, ponders. “We don’t think that the BRM story has been told properly. The company started in 1947, the same year as Ferrari, and in our Sixties pomp in Formula One it was often BRM versus Ferrari. Obviously Ferrari carried on, we didn’t and it all petered out in the mid-Seventies. But we want to throw some light back onto BRM and what it achieved because it really is an incredible tale. And it begins with the Type 15 V16.”

Even Einstein would have had trouble figuring out the physics of this engine

The ‘we’ is Simon and his brother Nick, acting on behalf of their father John, along with cousin Paul. They’re all scions of the Rubery Owen dynasty, at one point the biggest privately owned company in Europe, employer of 17,000 people, and the prime mover behind this quintessentially British motor racing odyssey. Simon talks animatedly about the BRM archive, a vast trove of blueprints, archive material and memorabilia that amounts to a sociocultural history of Britain during this fascinating post-war period as much as it does a brand history.

But for now the main focus is on building the three ‘new’ V16s that were originally planned and had chassis numbers allocated alongside the three that did make it. His father John, who was at BRM’s original test base at the Folkingham airfield in Lincolnshire when Juan Manuel Fangio tested the car, will be getting one. “Watching the likes of the Pampas Bull [José Froilán González] and Fangio master the power of the V16 was very special,” he recalls. “In a selfish way, I have always dreamed of hearing that sound again but now I’d like to share the sensation with others.” The other two are up for grabs, a rare prize indeed among the well-heeled and knowledgeable historic racing fraternity. The job of reincarnating them has fallen to globally renowned historic motorsport specialist and BRM experts, Hall & Hall.

Before we get into that, we need to delve into BRM’s history. That takes us to the doorstep of a certain Raymond Mays, who dispatched a letter to the leading figures of British industry a month or two before World War Two actually came to an end pitching the idea of a national Grand Prix racing team. Mays is one of those characters you simply couldn’t make up: he attended the prestigious Oundle School where he knew Amherst Villiers – who would later develop the supercharger used on the Blower Bentleys and would become immortalised in his friend Ian Fleming’s first James Bond novel – and was a successful driver in the early days of motor racing.

There’s a fabulous photograph of him driving a Bugatti in a hillclimb in Caerphilly, staring aghast as a rear wheel shears off and overtakes him. In 1933, he co-founded English Racing Automobiles, but he built out on this idea when he used his connections and charisma to sell the idea of a British racing team to rival the predominantly French and German giants of the time. Patriotic industrialists such as Oliver Lucas, Tony Vandervell, David Brown and Alfred Owen were the leading lights in a consortium that encompassed more than 100 companies, variously promising financial or material support. Game on.

Alongside former ERA mainstay Peter Berthon, British Racing Motors was founded in 1947, based in the Old Maltings behind Mays’ family home Eastgate House. The first BRM was conceived as a showcase for British engineering genius and know-how. Thus the car acquired its astonishing technical specification, its power unit directly inspired by the Merlin engine that had proven so key to the success of that glorious warbird, the Spitfire. Prime among its features was the Rolls-Royce centrifugal two stage supercharger, a device that required 124 separate components supplied to BRM by 24 external suppliers. It had a vee angle of 135° and every nut, bolt, bracket and steering arm was exquisitely manufactured from solid pieces of the highest quality steel.

“The supercharger has two oil filters, two scavenge pumps, two pressure pumps and crossover gears,” Rick Hall tells me. “Some of the machining in there has proven difficult with modern techniques. Yet back then the guys were working with lathes and mills, there were belts and all sorts flying around.

Top Gear
Newsletter

Thank you for subscribing to our newsletter. Look out for your regular round-up of news, reviews and offers in your inbox.

Get all the latest news, reviews and exclusives, direct to your inbox.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector