Двигатель 16 valve mla что это - Авто журнал "Гараж"
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Двигатель 16 valve mla что это

KIA расширяет линейку двигателей семейства Ceed

Компания Kia Motors представляет расширенную линейку бензиновых и «мягко-гибридных» силовых установок для семейства Ceed. Самая востребованная модель KIA в Европе имеет четыре варианта кузова и благодаря новой расширенной гамме двигателей предлагает клиентам более разнообразный выбор, чем конкуренты в сегменте семейных компактных автомобилей.

Новый двигатель Smartstream 1,5 T-GDI с непосредственным впрыском топлива и турбонаддувом разработан таким образом, чтобы повысить мощность и производительность, а также чтобы уменьшить выбросы CO2. Он будет доступен для всех четырех вариантов кузова Ceed, включая версию GT-Line, как в бензиновом варианте, так и в составе новой гибридной силовой установки EcoDynamics+, выполненной по схеме «мягкого» гибрида. Новый двигатель приходит на замену прежнему 1,4 T-GDi. В обновленную линейку также вошел вариант «мягко-гибридной» установки EcoDynamics+ на базе двигателя 1,0 T-GDi. Такая опция будет предлагаться для хэтчбека Ceed и универсала Ceed Sportswagon.

«Внедрение новых силовых агрегатов осуществляется в рамках стратегии перехода на гибридные технологии и снижения уровня осуществляется в рамках стратегиивыбросов. Это также дополнительный вклад в увеличение объема продаж гибридных и электрических силовых установок. Новый двигатель с рабочим объемом 1,5 литра мы представляем с особой гордостью, так как задействованные при его создании передовые технологии позволили улучшить показатели мощности и динамику автомобиля при более низких выбросах, – комментирует операционный директор Kia Motors Europe Эмилио Эррера (Emilio Herrera). – Новые двигатели Ceed более экологичны, обеспечивают лучшие ходовые качества и предлагаются по доступной цене».

В семейство Ceed входят пятидверный хэтчбек Ceed, универсал Ceed Sportswagon, первый в истории марки автомобиль в пятидверном кузове «shooting brake» ProCeed, а также городской кроссовер XCeed. Линейка моделей производится на европейском заводе Kia в словацком городе Жилина (Žilina) и стала наиболее востребованной в Европе среди автомобилей бренда. На заводе в Жилине налажено также производство нового двигателя 1,5 T-GDi, что потребовало вложения инвестиций в объеме 70 млн евро в модернизацию производственной линии.

Двигатель Smartstream 1,5 T-GDi: мощность, динамичность и эффективность

Новый двигатель 1,5 T-GDi предлагается для всех четырех вариантов моделей Ceed и может агрегатироваться с шестиступенчатой механической трансмиссией (6МТ) или с семиступенчатой трансмиссией с двумя сцеплениями (7DCT). Его максимальная мощность составляет 160 л.с. при 5500 об/мин, что на 14% выше показателя прежнего 1,4-литрового силового агрегата T-GDi (140 л.с.). Максимальный крутящий момент увеличился на 4,5% и составляет 253 Н*м (от 1500 до 3500 об/мин).

Помимо повышения мощности, новый двигатель получил ряд инновационных решений, разработанных Kia для семейства Smartstream. Система изменения продолжительности открытия клапанов (Continuously Variable Valve Duration, CVVD) позволяет повысить мощность двигателя и при этом добиться снижения уровня вредных выбросов. Новая система рециркуляции выхлопных газов под низким давлением LP-EGR вступает в действие на низких оборотах двигателя, что также увеличивает экономию топлива и экологические показатели. Бензиновый сажевый фильтр GPF снижает количество выделяемых твердых частиц.

Хэтчбек KIA Ceed, оснащенный новым двигателем 1,5 T-GDi, способен разогнаться до 100 км/ч за 8,4 с (в версии с 6МТ) или за 8,6 с (7DCT). Разгон с места до 100 км/ч у KIA Ceed Sportswagon и KIA ProCeed теперь занимает 8,6 с (6МТ) или 8,8 с (7DCT). Показатели выбросов CO2 для всех трех версий модели равны 125 г/км (при замере в комбинированном цикле WLTP для автомобиля с 6MT) – это на 6,7% ниже показателей прежнего 1,4-литрового двигателя.

Городской кроссовер KIA XCeed с новым мотором демонстрирует разгон до 100 км/ч за 9,0 (6МТ) или 9,2 (7DCT) секунд. Уровень вредных выбросов модели составляет всего от 136 г/км, что на 6,2% меньше по сравнению с 1,4-литровым предшественником, у которого показатель достигает 145 г/км.

Новая силовая установка EcoDynamics+, выполненная по схеме «мягкого» гибрида на базе 1,5-литрового бензинового двигателя

Двигатель 1,5 T-GDi разработан таким образом, чтобы иметь возможность работы в составе силовой установки EcoDynamics+, выполненной по «мягко-гибридной» схеме. Он имеет такую же мощность, как негибридный двигатель, но отличается более низкими эксплуатационными затратами и показателями выбросов.

«Мягко-гибридная» система EcoDynamics+ помогает добиться более высокой эффективности работы двигателя внутреннего сгорания, плавно отдавая либо рекуперируя электрическую энергию. При помощи нового стартер-генератора MHSG (mild-hybrid starter-generator) она позволяет дополнить выдаваемый основным двигателем крутящий момент за счет энергии от компактной 48-вольтовой литий-ионной полимерной аккумуляторной батареи, а также увеличивает время, которое бензиновый двигатель может пробыть в отключенном состоянии. MHSG связан приводным ремнем с коленчатым валом двигателя, переключение между режимами работы «мотор» и «генератор» происходит бесшумно и незаметно. В режиме «мотор», который задействуется при разгоне, MHSG помогает двигателю, передавая дополнительную энергию – это позволяет снизить как нагрузки на двигатель, так и уровень вредных выбросов. В случае, когда автомобиль замедляется, при определенных условиях MHSG переключается в режим «генератор», производя подзарядку батареи за счет рекуперируемой энергии с коленчатого вала двигателя.

Новая силовая установка EcoDynamics+ на базе двигателя 1,5 л доступна для всех четырех версий кузова в сочетании с трансмиссией 7DCT.

Объем выбросов CO2 для моделей Ceed, Ceed Sportswagon и ProCeed, оснащенных системой EcoDynamics+ с двигателем 1,5 л и трансмиссией 7DCT, снижается до 126 г/км (комбинированный цикл WLTP) – результат на 8%, чем у двигателя 1,4 T-GDi в сочетании с аналогичной трансмиссией. XCeed (EcoDynamics+, 7DCT) выделяет 135 г/км – на 6,9% меньше, чем XCeed с предыдущим двигателем 1,4 T-GDi (145 г/км).

Только на модели XCeed новая «мягко-гибридная» силовая установка будет предлагаться также с новой шестиступенчатой «интеллектуальной» механической трансмиссией iMT. В этом случае показатель выбросов CO2 составляет 134 г/км (замеры в комбинированном цикле WLTP). Трансмиссия iMT имеет электронное управление приводом сцепления clutch-by-wire без механических связей, что уменьшает выбросы и позволяет сохранить вовлеченность водителя в процесс управления. Трансмиссия работает в паре с MHSG для экономии топлива: бензиновый двигатель может быть отключен раньше при замедлении накатом до полной остановки. В режиме Eco она также позволяет при движении по магистралям на скорости до 125 км/ч на краткое время переходить в режим движения по инерции с отключенным двигателем. Как только водитель снова прикасается к педали газа, тормоза или сцепления, двигатель вновь заводится.

Новая силовая установка EcoDynamics+ на базе двигателя 1,0 T-GDi для моделей Ceed и Ceed Sportswagon

Впервые для семейства моделей Ceed будет предлагаться еще одна дополнительная «мягко-гибридная» силовая установка на базе бензинового двигателя: система EcoDynamics+ в паре с популярным двигателем KIA Smartstream 1,0 T-GDi с мощностью 120 л.с. Установка будет доступна для хэтчбека Ceed и универсала Ceed Sportswagon. Двигатель будет агрегатироваться с трансмиссией 7DCT. В результате уровень выбросов CO2 для обеих моделей удалось снизить до 123 г/км (замеры в комбинированном цикле WLTP). Хэтчбеку Ceed силовая установка 1,0 EcoDynamics+ обеспечивает разгон до 100 км/ч за 11,2, а универсалу Ceed Sportswagon – за 11,3 с.

Самый широкий выбор в сегменте компактных автомобилей

Новый двигатель и силовые установки EcoDynamics+ значительно расширяют гамму двигателей, доступных для семейства моделей Ceed. Четыре различных варианта кузова, выбор между бензиновыми, дизельными двигателями и «мягко-гибридными» силовыми установками – такого разнообразия не предлагает ни одна другая модель в сегменте компактных семейных автомобилей.

Сохраняются и другие варианты двигателей Ceed. В зависимости от рынка автомобиль может быть оснащен обновленным 120-сильным двигателем 1,0 T-GDi. Версии Ceed, Ceed Sportswagon и XCeed[1] предлагаются также в вариантах с «мягко-гибридной» системой EcoDynamics+ на базе 136-сильного дизельного двигателя.

Наиболее мощными и динамичными во всем семействе моделей Ceed остаются Ceed GT и ProCeed GT, оснащаемые двигателями 1,6 T-GDi с мощностью 204 л.с. На отдельных рынках с таким двигателем может быть доступен и городской кроссовер XCeed.

Запуск обновленной линейки двигателей

Модели семейства Ceed с обновленной гаммой силовых агрегатов уже доступны для заказа в Европе. Решение о расширении линейки двигателей для семейства Ceed на российском рынке еще не принято.

Читать еще:  Что означает горящий значок двигателя

The Construction возьми и + Vimp: A Corpus-Based Study

The object of the study is the construction [возьми и + Vimp] and its variants in the function of a narrative imperative. Purely semantically, this construction can be considered a partial realization of [взять и V], which permits various grammatical forms. It is not described separately in dictionaries but appears only in the zone of illustrative examples as a realization of the construction [взять и + V]. Formally, [возьми и + Vimp] as a narrative imperative is homonymous with the true imperative and occupies an intermediate position between the construction [взять и V] and an ordinary imperative, something that cannot help but be reflected in its semantics.

Studies and lexicographical sources have not treated questions concerning the filler of the Vimp slot, but note only that it requires a perfective verb. Using materials from the main corpus of the RNC (Russian National Corpus) and the Sketch Engine subcorpus ruTenTen, the goal of the present investigation is to identify and empirically substantiate some usage preferences for filling this slot. The findings of the corpus analysis enable us to identify a number of such choices. There is a tendency to select verbs of speaking.

1 Introduction

The subject of the study is the construction [возьми и + Vimp] and its variants [возьми да + Vimp] and [возьми да и + Vimp] functioning as a narrative imperative. Cf. (1), (2), and (3).

(1) И не успел он оглянуться, как этот прохвост Катькин возьми и плюнь ему прямо в рыло! (М. А. Булгаков. Театральный роман)

He hadn’t time to look around before that blackguard Kat’kin spat at him fair and square on the snout! (transl. Michael Glenny)If not stated otherwise, translations are by Charles Rougle.

(2) Дело было в годы польской Солидарности, а Рихтер возьми да и сыграй на бис Революционный этюд Шопена. (П. Поспелов. Рихтер)

This was during the Solidarity years in Poland, and Richter up and played Chopin’s “Revolutionary Etude” as an encore.

(3) Как-то я возьми да скажи: нет, это не гражданский иск, это процесс политический. (Г. Я. Бакланов. Жизнь, подаренная дважды)

Somehow I up and say: “No, this isn’t a civil suit, it’s a political trial.”

Purely semantically, this construction can be considered a partial realization of [взять и V], which permits various grammatical forms. Cf. (4).

(4) И Петр Иванович Щукин решил: «Коли музей – пусть и будет музей». Взял да и подарил этот свой дворец вместе со всем драгоценным скарбом Историческому музею, городу Москве. (А. Рекемчук. Мальчики)

And Petr Ivanovič Ščukin decided: “If it’s already a museum, let it be a museum.” So he up and donated this palace of his together with all its precious treasure to the Historical Museum and the city of Moscow.

Indeed, the utterance А он возьми и купи мерседес последнюю модель can be considered synonymous with А он взял и купил мерседес последнюю модель (‘He up and bought the latest Mercedes’). Formally, however, the construction [возьми и + Vimp] as a narrative imperative is homonymous with the true imperative and occupies an intermediate position between the construction [взять и V] and an ordinary imperative, which cannot help but be reflected in its semantics. The use of the construction comes at the expense of interrupting the smooth flow of the narrative.

2 Historical background

» tabindex=»0″> [2] has been studied by Isačenko (1957), Prokopovič (1969), Beyrenc (1980), Fortuin (2000; 2008), Kor Chahine & Toretera (2006), Kor Chahine (2007), and others. It is emphasized in RG (1980: 625) that it is typical of colloquial speech, and it also occurs in folklore and skaz (Prokopovič 1969). Previous studies have suggested different versions of the origin of the construction (Šachmatov 1925; Fortuin 2000; Gronas 2006). Fortuin (2008) also presents a typological analysis of the Russian narrative imperative in comparison with similar forms in other languages. Fortuin (2000; 2008) regards the narrative imperative as one of the meanings of the Russian imperative grammeme. In his opinion (Fortuin 2008), the construction [возьми и + Vimp] is a partial manifestation of [взять и V] represented by various verb forms (not only the imperative) and has its own meaning.

The semantics of [возьми и + Vimp] has been described as indicating an action that is ‘sudden’, ‘instantaneous’, ‘extemporaneous’ (Veyrenc 1980), ‘unexpected, instantaneous’ (Prokopovič 1980), ‘extemporaneous, unforeseen and involuntarily’ (Fortuin 2000; 2008), and ‘involuntary’, ‘unexpected’ (Kor Chahine 2007). The frequent use of the adverb вдруг (‘suddenly’) has also been noted (Fortuin 2008). Kor Chahine (2007) analyzes the categorical status of the components of the construction and also notes that the main verb and the verb взять in [возьми и + Vimp] have the same form, and that взять is almost completely grammaticalized, i. e., blends with the semantics of the narrative imperative. Consequently, in contemporary usage the two forms cannot exist without each other.

As for the lexicographic representation of [возьми и + Vimp], it is not described separately in dictionaries, but appears only in the zone of illustrative examples as a realization of [взять и + V]. In the lexicographic sources (Ušakov 1935–1940; Ožegov 1960; MAS 1985–1988; Ožegov 1989; Ožegov & Švedova 1999; Švedova 2007; BTS 2005; AS 2014) this latter construction is described as one of the meanings of the verb взять that is realized in co-occurrences with the conjunctions да, и, да и to express a sudden, unexpected action, and is marked as colloquial. Various verb forms are presented as illustrations: 1) возьму (возьмешь и т.д.) да скажу (скажешь и т.д.) (‘I [thou, etc.] up and say [etc.]ʼ); 2) взял/взяла да и сказал/сказала (‘up and said [etc.]’); 3) я, мы, вы, он, она, они (но не ты) возьми да скажи (‘I, we, you, he, she, they [but not thou] up and say.’); 4) ты, вы возьми/возьмите да скажи/скажите (‘thou[you] up and say’).

Studies and lexicographical sources have not addressed the filler of the Vimp slot, but note only that it requires a perfective verb. The appearance of large text corpora, however, has enabled us to inquire as to the usage preferences for the slot and arrive at an empirically substantiated answer. Using materials from the main RNC corpus and the Sketch Engine subcorpus ruTenTen (2011, more than 14.5 billion tokens), we can take certain steps toward solving this problem.

3 Are there semantic preferences in the selection of verb in the construction [возьми и + Vimp]?

To answer this question I analyzed data from the main RNC corpus and the Sketch Engine ruTenTen [2011] subcorpus. Each of these resources has its advantages and limitations. The RNC is relatively small, but from it one can obtain pure data supplied with source and temporal parameters. Sketch Engine is many times larger, which is good for statistical analysis, but it also contains a great deal of information noise. The simultaneous use of both resources significantly increases the reliability of the results. From the RNC I selected all occurrences of this construction in its three variants regardless of what filled its subject valency, whether a personal pronoun, a noun group, or a proper noun. Also taken into account were instances in which there were other words before the first component of the construction возьми, as in the examples (5), (6), (7), and (8).

(5) Спросил он меня про материальные дела, а я сдуру возьми и ляпни: я, мол, не за деньги, а бескорыстно. (В Войнович. Жизнь и необычайные приключения солдата Ивана Чонкина)

He asked me about my economic situation and like a fool I went and blurted that I hadn’t done it for money, that my motives were quite unselfish.

Читать еще:  Двигателей мазда 6 какой двигатель лучше

(6) Взял царевич в жены красавицу, а она после венца возьми и оборотись жабой. (Г. Щербакова. Кровать Молотова)

The Tsarevich took a beauty to wife, and after the wedding she up and turns into a toad.

(7) Уже накануне отъезда повезли их на Красную площадь и могилу Неизвестного солдата. Вот тут Маша ахнула – красота какая! [. ] Раззявила рот, а майор как учуял , возьми и подгреби. (Г. Щербакова. Три любви Маши Передреевой)

On the very eve of their departure they were taken to Red Square and the Tomb of the Unknown Soldier. There Masha gasped – oh, so beautiful! [. ] She stood there gaping, and the minute the Major got a whiff of the situation he up and walks over.

(8) А Светка, чтобы не рыскать по всей Сети , возьми да и открой мой личный сайт. (Ю. И. Андреева. Многоточие сборки)

And Svetka, so as not to go prowling around the entire Net, just go and open my personal site.

In addition, I included cases where the construction occurred in parentheses (9) and instances of inversion (10).

(9) А когда он понял (да я еще возьми и улыбнись), свернул в трубку так чудно разрисованное генеалогическое древо и с тех пор знать меня не хочет. (Г. Бакланов. Мой генерал)

And when he understood (so me, I up and smile), he rolled the wonderfully drawn family tree into a tube, and since then he’s refused to have anything to do with me.

(10) Но она размазывала по лицу слезы, а тут возьми и объявись по телефону я. (Г. Щербакова. Армия любовников)

But she smeared the tears over her face, and then I up and announce it’s me on the phone.

Thus all of the data on the use of the construction [возьми и + Vimp] in the main RNC corpus were fully taken into account, which makes it possible to inquire about the preferred fillings of the verb slot. The empirical data are given below in Table 1.

RNC: verb slot fillers

возьми ивозьми давозьми да и
скажи (‘say’)2649
ляпни (‘blurt out’)63
спроси (‘ask’)47
напиши (‘write’)53
помри (‘die’)26
умри (‘die’)61
брякни (‘blurt’)34
расскажи (‘tell’)34
приди (‘come’)42
ответь (‘answer’)13
роди (‘give birth’)2
объявись (‘announce’)3
откажись (‘refuse’)21
уйди (‘leave’)21
подумай (‘think’)3
окажись (‘turn out’, ‘prove’)21
продай (‘sell’)3

The table does not include hits totaling less than 3 for all variants of the construction.

The first thing that jumps out at us in Table 1 is the special position of speaking verbs, particularly скажи (a total of 39 occurrences). Also belonging to this class are the verbs ляпни (9), спроси (11), брякни (7), расскажи (7), ответь (4), объявись (3), откажись (3). This clear prominence of speaking verbs justified a more detailed check of the data on the role of such verbs in the construction under analysis. These data are presented in Table 2.

RNC: speaking verbs

Speaking verbsamong them occur onceother verbsamong them occur oncetotal
возьми и611110067161
возьми да147413755
возьми да и4114126104167
total11632267208383

The findings confirm the dominance of verbs of speaking, which account for about a third of all occurrences. The other two thirds are not grouped in large semantic clusters. It is important to note that of 116 instances of speaking verbs, only 32 are single occurrences, whereas of the remaining 267 instances, 208 occur singly. This fully corroborates our hypothesis that verbs of speaking play a special role in this construction.

To check the data obtained from the RNC I turned to Sketch Engine. A search that did not remove homonyms or information noise yielded the following results. Cf. Graph 1.

Four-stroke engine cycle produces hydrogen from methane, captures carbon dioxide

When is an internal combustion engine not an internal combustion engine? When it’s been transformed into a modular reforming reactor that could make hydrogen available to power fuel cells wherever there’s a natural gas supply available.

By adding a catalyst, a hydrogen separating membrane and carbon dioxide sorbent to the century-old four-stroke engine cycle, researchers have demonstrated a laboratory-scale hydrogen reforming system that produces the green fuel at relatively low temperature in a process that can be scaled up or down to meet specific needs. The process could provide hydrogen at the point of use for residential fuel cells or neighborhood power plants, electricity and power production in natural-gas powered vehicles, fueling of municipal buses or other hydrogen-based vehicles, and supplementing intermittent renewable energy sources such as photovoltaics.

Known as the CO2/H2 Active Membrane Piston (CHAMP) reactor, the device operates at temperatures much lower than conventional steam reforming processes, consumes substantially less water and could also operate on other fuels such as methanol or bio-derived feedstock. It also captures and concentrates carbon dioxide emissions, a by-product that now lacks a secondary use — though that could change in the future.

Unlike conventional engines that run at thousands of revolutions per minute, the reactor operates at only a few cycles per minute — or more slowly — depending on the reactor scale and required rate of hydrogen production. And there are no spark plugs because there’s no fuel combusted.

«We already have a nationwide natural gas distribution infrastructure, so it’s much better to produce hydrogen at the point of use rather than trying to distribute it,» said Andrei Fedorov, a Georgia Institute of Technology professor who’s been working on CHAMP since 2008. «Our technology could produce this fuel of choice wherever natural gas is available, which could resolve one of the major challenges with the hydrogen economy.»

A paper published February 9 in the journal Industrial & Engineering Chemistry Research describes the operating model of the CHAMP process, including a critical step of internally adsorbing carbon dioxide, a byproduct of the methane reforming process, so it can be concentrated and expelled from the reactor for capture, storage or utilization. Other implementations of the system have been reported as thesis work by three Georgia Tech Ph.D. graduates since the project began in 2008. The research was supported by the National Science Foundation, the Department of Defense through NDSEG fellowships, and the U.S. Civilian Research & Development Foundation (CRDF Global).

Key to the reaction process is the variable volume provided by a piston rising and falling in a cylinder. As with a conventional engine, a valve controls the flow of gases into and out of the reactor as the piston moves up and down. The four-stroke system works like this:

  • Natural gas (methane) and steam are drawn into the reaction cylinder through a valve as the piston inside is lowered. The valve closes once the piston reaches the bottom of the cylinder.
  • The piston rises into the cylinder, compressing the steam and methane as the reactor is heated. Once it reaches approximately 400 degrees Celsius, catalytic reactions take place inside the reactor, forming hydrogen and carbon dioxide. The hydrogen exits through a selective membrane, and the pressurized carbon dioxide is adsorbed by the sorbent material, which is mixed with the catalyst.
  • Once the hydrogen has exited the reactor and carbon dioxide is tied up in the sorbent, the piston is lowered, reducing the volume (and pressure) in the cylinder. The carbon dioxide is released from the sorbent into the cylinder.
  • The piston is again moved up into the chamber and the valve opens, expelling the concentrated carbon dioxide and clearing the reactor for the start of a new cycle.

«All of the pieces of the puzzle have come together,» said Fedorov, a professor in Georgia Tech’s George W. Woodruff School of Mechanical Engineering. «The challenges ahead are primarily economic in nature. Our next step would be to build a pilot-scale CHAMP reactor.»

The project was begun to address some of the challenges to the use of hydrogen in fuel cells. Most hydrogen used today is produced in a high-temperature reforming process in which methane is combined with steam at about 900 degrees Celsius. The industrial-scale process requires as many as three water molecules for every molecule of hydrogen, and the resulting low density gas must be transported to where it will be used.

Fedorov’s lab first carried out thermodynamic calculations suggesting that the four-stroke process could be modified to produce hydrogen in relatively small amounts where it would be used. The goals of the research were to create a modular reforming process that could operate at between 400 and 500 degrees Celsius, use just two molecules of water for every molecule of methane to produce four hydrogen molecules, be able to scale down to meet the specific needs, and capture the resulting carbon dioxide for potential utilization or sequestration.

«We wanted to completely rethink how we designed reactor systems,» said Fedorov. «To gain the kind of efficiency we needed, we realized we’d need to dynamically change the volume of the reactor vessel. We looked at existing mechanical systems that could do this, and realized that this capability could be found in a system that has had more than a century of improvements: the internal combustion engine.»

The CHAMP system could be scaled up or down to produce the hundreds of kilograms of hydrogen per day required for a typical automotive refueling station — or a few kilograms for an individual vehicle or residential fuel cell, Fedorov said. The volume and piston speed in the CHAMP reactor can be adjusted to meet hydrogen demands while matching the requirements for the carbon dioxide sorbent regeneration and separation efficiency of the hydrogen membrane. In practical use, multiple reactors would likely be operated together to produce a continuous stream of hydrogen at a desired production level.

«We took the conventional chemical processing plant and created an analog using the magnificent machinery of the internal combustion engine,» Fedorov said. «The reactor is scalable and modular, so you could have one module or a hundred of modules depending on how much hydrogen you needed. The processes for reforming fuel, purifying hydrogen and capturing carbon dioxide emission are all combined into one compact system.»

Eyeing assembly polls, Priyanka Gandhi Vadra likely to hold mega rallies in Uttar Pradesh in October

Election Trends

    Post-poll violence: It’s my duty to preserve, protect and defend Constitution, says WB Governor

    Bengal post-poll violence: All BJP MLAs in state to get X-category security

    Sitalkuchi firing probe: West Bengal CID serves notice to 6 CISF officials, summons on May 11

    Suvendu Adhikari elected as Leader of Opposition in West Bengal Assembly

    West Bengal

    • Bhabanipur bypoll: BJP still deciding candidate to field against Mamata Banerjee
    • EC makes an exception for Mamata Banerjee, to hold Bhabanipur bypoll on 30th
    • WB bypolls: Mamata Banerjee likely to contest from Bhabanipur constituency, sitting MLA to vacate seat
    • Post-poll violence: It’s my duty to preserve, protect and defend Constitution, says WB Governor

    Tamil Nadu

    • MK Stalin takes 5 major decisions after taking charge as Tamil Nadu CM
    • In Tamil Nadu, Nehru & Gandhi will report to Stalin now
    • MK Stalin sworn in as new Chief Minister of Tamil Nadu; here is the list of other top ministers
    • MK Stalin takes oath as Chief Minister of Tamil Nadu

    Opinion

    • This Pappu can win saala
    • TMC’s landslide victory is constructing a narrative of a ‘victory of Bengal and Bengali culture’
    • This is Stalin’s moment to cement his credentials as a capable administrator
    • Good governance will now be the best electoral campaign
    • Maganlal Meghraj & Mamata’s win
    • How prophetic is our exit poll?
    • Battle for Bengal has become a war of bad barbs
    • Anti-incumbency may spur state election surprises
    • Real poriborton Bengal needs is freeing grassroots politics from party grip
    • Bengal poll will be determined by voter fear of not choosing winning side
    • Are we approaching the end of Bengali exceptionalism?
    • Unlike with earlier Bengal elections, this one feels more like a circus
    • Why BJP and TMC are in a celeb-wooing competition
    • How far can you trust opinion polls? Here’s a frank opinion
    • Whoever rules next, West Bengal will need a new economic template
    • Amidst Bengal’s political battles, this group finds itself sidelined

    Assam

    • Himanta Biswa Sarma retains home, personnel and PWD portfolios; Ajanta Neog bags finance
    • Watch: Himanta Biswa Sarma takes oath as the 15th Chief Minister of Assam
    • Himanta Biswa Sarma’s never-say-die spirit gets him CM’s post
    • ‘Younger brother’ Himanta will take Assam to greater heights: Outgoing CM Sonowal

    Kerala

    • Watch: CM Pinarayi Vijayan submits his resignation to Kerala Governor at Raj Bhavan
    • A mixed bag for Mollywood as ‘star’ candidates fail to weave magic in Kerala
    • Pinarayi Vijayan submits resignation to Kerala Governor Arif Mohammed Khan
    • In a first, father-in-law Chief Minister and son-in-law MLA in the Kerala Assembly

    Puducherry

    • N Rangaswamy stakes claim to form govt in Puducherry
    • BJP hits a six in Puducherry, helps NDA ride to power
    • The game may have only begun for N Rangasamy in Puducherry
    • Congress fails to regain Puducherry; NDA set to form government

    Election Guide

    Four states and a union territory are going to polls this time from March 27 to April 29

    ​It is important to reach the correct polling booth of your constituency in order to cast your vote.

    Exit polls gives a broad trend and a sense of direction as to where the mood of the nation is heading.

    ​​An EVM comprises of a control unit which is placed with the polling officer and a balloting unit which is placed inside the voting compartment.

    The ​VVPAT provides an additional visual verification in the form of paper slip to the voter so he can ensure that his vote has been correctly recorded for the candidate of his choice.

    Answers to queries such as how to register, search name in voter’s list, enroll as an NRI voter and FAQs are available on ECI website https://eci.gov.in/

    The main objective of the ‘NOTA’ option is to enable electors who do not wish to vote for any of the candidates to exercise their right to reject without violation of the secrecy of their decision.

    A voter ID card is issued by the Election Commission, and is also known as Electoral Photo ID Card or EPIC.

    Even if you do not have a voter ID card, it is imperative that you’re registered as a voter, and your name appears on the electoral rolls.​​

    The right to vote comes under the Citizenship Act which grants them protection under the 15th Amendment.

    Ссылка на основную публикацию
    ВсеИнструменты
    Adblock
    detector